Contact via Telio

Het is niet mogelijk om rechtstreeks te bellen naar de afdeling waar de patiënt verblijft. U kunt alleen een voicemailbericht achterlaten, waarna de patiënt u terugbelt. U kunt bellen met een landelijk nummer van Telio om een voicemailbericht achter te laten, maar u kunt ook de Telio app via Google Playstore of Apple Store downloaden waarmee u meer mogelijkheden heeft.

 Als u de app downloadt dan krijgt u toegang tot de volgende nieuwe functionaliteiten:

  • Bellen werkt eenvoudiger;
  • Het inspreken van een voicemail werkt eenvoudiger;
  • U creëert meer mogelijkheden voor Collect-Call.

Voicemailbericht achterlaten

U kunt op twee manieren een voicemailbericht achterlaten, namelijk via de Telio App of u kunt bellen met 0900–1122000. U betaalt hiervoor het Collect Call tarief van € 0,15 per minuut. U dient daarbij het unieke Telio rekeningnummer van de patiënt op te geven. Dit unieke Telio rekeningnummer staat achterop de telefoonkaart van de patiënt. Het is dus van belang dat hij/zij u dit unieke Telio rekeningnummer doorgeeft. Belt u vanuit het buitenland, dan kunt u via de Telio app een boodschap inspreken. Het 0900 nummer kan namelijk niet vanuit het buitenland gebeld worden. U betaalt hiervoor het tarief dat voor Collect Call van toepassing is in het land waar u vandaan belt.

Collect Call via de Telio app

Ook Collect Call is via de app beschikbaar, voor alle landen in de wereld. Collect Call zal eenvoudiger werken dan voorheen, omdat het bij gebruik van de Telio app niet meer nodig is om terug te bellen naar een 0900 nummer. De huidige mogelijkheden om Collect Call te bellen blijven bestaan.

Geld (vrijwel) real time overboeken

Via de Telio app en via www.mytelio.nl kunt u op een beveiligde manier snel geld overboeken naar de rekening-courant van de patiënt. In de Telio app of op de website kunt u ook een eigen account aanmaken en na inloggen een automatische overboeking naar een Telio rekeningnummer instellen. U heeft daarvoor het unieke rekeningnummer van de patiënt nodig. Kosten voor geld overboeken zijn gelijk aan de gangbare overboekingskosten voor Ideal en creditcards. Informatie over het snel overboeken van geld naar de rekening-courant kunt u vinden via de Telio app en op www.MyTelio.nl

Wat moet u hiervoor doen?

Download de Telio app in Google Play of Apple App store of ga naar de website www.mytelio.nl.  Bij vragen kunt u terecht bij het afdelingspersoneel of de maatschappelijk werker van uw relatie/familielid.